Interviu cu Aurel Cladoveanu inainte de Raliul Sibiului

Cu ocazia primei cupe FRAS la Karting, circuitul de la Amkart a gazduit pe langa participanti si oameni de seama din motorsportul romanesc care au fost prezenti sa urmareasca la lucru tinerele sperante ale sportului cu motor din Romania. Printre acestia am avut placerea sa il intalnim in tribuna si pe dl. Aurel Cladoveanu, savurand alaturi de cativa prieteni si ceilalti spectatori, competitia ce se desfasura in acel moment pe pista. Domnia sa a avut amabilitatea sa raspunda la cateva intrebari pentru site-ul nostru, intrebari si raspunsuri ce s-au concretizat intr-un scurt interviu pe care il puteti descoperi in cele ce urmeaza:     

Motorsportnews.ro: Care este parerea dumneavoastra despre evenimentul desfasurat la Amkart si credeti ca ar trebui acordata o mai mare atentie competitiei de karting la noi in tara, acesta fiind practic sportul care iti permite sa incepi o cariera in motorsport de la o varsta foarte frageda? 

Relu Cladoveanu: Salutari si multumiri pentru invitatie. Este clar si dovedit ca talentele in motorsport se descopera la karting, de aceea, raspunsul meu este afirmativ, acest sport trebuie sustinut si incurajat. M-am uitat pe lista de inscrisi si am vazut echipe din orase unde nici nu-ti trece prin gand ca acolo acest sport este apreciat si probabil numai ei stiu cum reusesc sa faca acest lucru. TOT RESPECTUL.

Motorsportnews.ro: Dupa revenirea in curse din acest an, dupa Raliul Clujului unde v-ati si impus alaturi de Silviu Dascălu pe Mitsu Evo la grupa K, a venit randul Raliului Sibiului unde va regasim din nou pe lista echipajelor inscrise, v-ati propus vreun obiectiv pentru aceasta etapa?

Relu Cladoveanu: Am participat anul acesta mai intai la Mures, unde m-am clasat pe locul 2 la grupa K, de asta data constituita si apoi la Cluj, locul pe care-l stiti cu un complex de imprejurari foarte favorabil (dar am fost si eu la un pas de abandon, datorita acelei pene, care a lipsit foarte putin sa ma califice stiti voi cum, nu mai aveam combustibil pe ultima proba si pentru deplasarea in parc, dar am avut noroc). La Sibiu merg intotdeauna cu multa placere, cu toate ca am abandonat la ultimele doua participari. Obiectivul ce mi l-am propus este acela de a termina raliul, stiut fiind, ca cine-l termina se afla sigur in puncte.

Motorsportnews.ro: Sunteti multumit de evolutia de la Cluj per ansamblu, comportamentul masinii, copilot, timp obtinut, etc.?

Relu Cladoveanu: Raliul Clujului mi-a lasat si de data aceasta un gust amar. Dupa  cum mi-ati pus intrebarea sunt sigur ca stiti si pentru ce. S-au acordat cu mare fast premiile primelor grupe si asta este foarte frumos, iar cand s-a ajuns la grupele H si K, s-a incheiat festivitatea. Si GUGU GRAEF si-a manifestat supararea si eu, dar si ceilalti concurenti care au asistat la acest episod. Este stiut ca organizatorul poate, sau nu, inmana cupe celor din grupele neconstituite, iar noi nu am acuzat acest fapt, dar asa cum prezenta celor clasati pe primele trei locuri din fiecare grupa este obligatorie, conform regulamentului si nominalizarea acestora si invitarea pe podiumul de premiere este obligatorie, doar am participat la acelasi concurs. Sigur frustrarea s-a estompat, mai ales ca am purtat o discutie pe loc cu dl. Horatiu Savu, de altfel concurent, ca si noi, care a dat o explicatie puerila situatiei. Personal, ii sugerez domnului dr.dr.Horatiu Savu, ca la urmatorul concurs organizat de domnia sa, sa inmaneze o cupa si celui mai varstnic concurent-apropo sa stiti ca nu eu sunt acela. Cerindu-mi scuze clujenilor de buna credinta, care sunt foarte buni cunoscatori ai acestui sport si de aceea ii respect foarte mult, promit sa nu mai comentez aceasta situatie.

Motorsportnews.ro: Care este parerea dvs. cu privire la fenomenul sporturilor cu motor de la noi din tara si privind in spate cum credeti ca au evoluat raliurile si competitia de viteza in coasta, ne indreptam in directia care trebuie?

Relu Cladoveanu: Luati-o ca o parere pur personala, este stiut ca cel mai usor lucru este sa critici, eu nu o sa fac acest lucru, fiindca orice s-ar spune, sportul cu motor de la noi a evoluat clar.Este in primul rand meritul sportivilor pentru ca s-au zbatut sa faca rost de materialul necesar competitiilor. Este, apoi, de apreciat sprijinul SPONSORILOR, fara de care, cu toate eforturile noastre nu se intampla mare lucru. Nu intamplator am lasat la urma FORURILE, care, unele, vezi MARIA SA ACR-ul, in frunte cu comandantul sau suprem, nu numai ca nu a facut ce trebuia, dar s-a impotrivit din rasputeri oricarei ascensiuni. Timid, dar din ce in ce mai bine, F.R A.S.-ul inainteaza in sensul bun al lucrurilor. Faptul ca in ROMANIA nu exista pana in prezent un circuit auto nu are nimeni nicio scuza.

Motorsportnews.ro: Tinand cont de faptul ca Raliul Sibiului 2010 este etapa candidata pentru IRC , dvs. ce credeti : Merita Romania sa organizeze o etapa internationala si care ar fi cel mai potrivit raliu ( din punct de vedere al traseului si al organizarii) pentru asa ceva?

Relu Cladoveanu: Desigur, tara noastra merita de mult sa organizeze o etapa internationala, dar nu este suficient doar sa merite, trebuie sa si vrea. Am avut, sau mai bine zis avem chiar din randul concurentilor, nume care pot influenta pozitiv lucrurile in acest sens, adica, dl. C.P. Tariceanu, care nu a vrut si nu cred ca nu a putut sa faca ceva, iar de curand dl. Ponta, care, daca va ajunge presedinte (nu doar de partid) sa nu uite domnilor ca a plecat din mijlocul nostru sa faca ceva (o puteti lua si ca o gluma)

Motorsportnews.ro: Veti lua startul la toate cele 4 etape etape ramase din CNR si va vom vedea la vreo etapa de viteza in coasta poate la Campulung in octombrie? 

Relu Cladoveanu: La etapele urmatoare o sa particip daca o sa-mi fac bugetul, pentru Sibiu il am.

Profit de aceasta invitatie si vreau sa-i salut cu aleasa consideratie pe toti iubitorii acestui minunat si folositor sport, si in primul rand, pe cei care etapa de etapa, indiferent de vreme, daca au sau nu au buget, vin pe traseele de concurs.

CU TOT RESPECTUL SI CONSIDERATIA, Relu Cladoveanu.

Credit foto: Georgeta Macovei – Rallymax.ro