Alexandru Filip : Imi doresc mai mult ca oricand sa continui !

Alexandru Filip venea la Raliul Sibiului, cel mai lung, cel mai dur, dar si cel mai spectaculos raliu pe macadam din Romania , cu ambitii mari dar si cu  versiunea upgradata MAX a micutului C2 R2 , mai putin motorul, care nu a putut fi terminat la timp .

Rezultatele nu s-au lasat asteptate, Alex impunandu-se in prima zi pe celebra proba speciala Santa pe noapte. A doua zi Alex a atacat la maxim, reusind sa semneze cel mai bun timp al grupei A pe Ps6 . Din pacate Raliul Sibiului s-a terminat mai repede cu 20 km decat era prevazut. Singurul care a avut de suferit a fost „Dinamobilul” care a iesit cam sifonat din aceasta experienta.

In interviul ce urmeaza puteti afla cum este sa te rastogolesti cu masina la peste 100 km/h , despre Raliul Sibiului 2010, despre Raliul Tara Barsei si nu in ultimul rand despre gandurile lui Alex pentru ultimele trei etape din acest sezon .

Motorsportnews.ro : Ai fost autorul uneia dintre cele mai violente iesiri in decor din acest sezon la Raliul Sibiului 2010 . Din fericire ati scapat nevatamati. Poti sa ne povestesti putin ,acum “la rece” , despre neplacuta experienta, care au fost cauzele, cum e sa te rostogolesti la viteza aia, cum v-ati revenit, etc?

Alex Filip : Este cunoscut faptul ca pana acum nu am avut nicio iesire in decor care sa ne zdruncine, insa la Raliul Sibiului am avut parte de socuri cat pentru toti cei 6 ani de raliuri. Am luat startul pe ultima proba a cursei – Santa Max si nu aveam de indeplinit decat o formalitate, aceea de a ajunge la sosire pentru ca , sansa pentru castigarea locul ui 1 se spulberase odata cu pana facuta cu o trecere inainte, tot pe Santa Max. Pe un palier de mare viteza pe care la trecerea precedenta atinsesem viteza finala a masinii – 180 km/h am simtit ca ceva s-a rupt si brusc am fost aruncati in decor unde am lovit un pom la vreo 3 metri inaltime, iar apoi ne-am rostogolit 120 metri, timp in care masina a fost atinsa pe toate partile. Vazand partea pozitiva a lucrurilor imi amintesc ca l-am intrebat pe Bogdan daca e ok, acelasi lucru a facut si el si parca amandoi ne-am bucurat sa auzim ca celalat e ok. Am avut mare noroc pentru ca pe partea stanga a drumului erau stalpi si copaci foarte grosi, iar un impact cu ei ar fi inrautatit cu mult situatia. Ne-am revenit aproape complet, Bogdan mai are ceva dureri la un deget, iar eu aproape ca nu mai simt durerea pe care o aveam la umarul si bratul stang.

Motorsportnews.ro : Cum a rezistat masina la iesirea in decor, crezi ca a contat ca este un produs Citroen Racing?

Alex Filip : C2-ul nostru, ca de altfel toate masinile de curse, este construit conform unor norme FIA. Asta face ca vehiculele noastre sa fie foarte sigure, evident in limita legilor fizicii. Un rol esential in accidentul nostru l-a avut si sistemul HANS pe care l-am simtit ‘in functiune’ in timp ce ne aflam in ‘montagne rouse’ 🙂

Motorsportnews.ro : Cum a decurs Raliul Sibiului 2010 pentru tine pina la momentul iesirii in decor?

Alex Filip : Am inceput cu greu pentru ca un fir buclucas a facut ca masina sa nu porneasca, motiv pentru care am ratat si prezenta in Piata Mare. Profesionistii de la Colina Motors au facut ca masina sa functioneze impecabil la startul etapei sibiene, iar adaptarea noului kit de Max a facut sa fim mult mai rapizi, cu toate ca motorul era acelasi. Tinuta de drum era complet schimbata, directia, iar franele in sfarsit au devenit eficiente. Ma intreb cum ar fi mers masinuta noastra daca ar fi avut si motorul transformat… Proba de noapte, desi scurtata din cauza drumului avariat, mi-a placut foarte tare si am reusit sa stabilesc primul timp la grupa A. Acelasi lucru s-a intamplat si pe PS Dobarca 1 unde am reusit sa merg prin praf dupa dictarea lui Bogdan, timpul nostru la acea de-a doua trecere fiind doar cu doua secunde mai bun. De asemenea, desi nu am fortat excesiv, iar in parcul de service mecanicii nu m-au certat pentru nimic, am reusit sa avem cel mai bun timp pe PS Gatu Berbecului 1, tot la grupa A. Dar, din pacate, cand ceva incepe rau, se termina si mai rau…

Motorsportnews.ro  : Sunt cativa piloti care recunosc si admira organizarea, mediatizarea si farmecul Raliului Sibiului, insa si-ar dori ca probele speciale sa fie mai putin dure. Tu ce parere ai?

Alex Filip : Dupa parerea mea Raliul Sibiului este de departe cea mai complexa etapa din CNR. Orasul este superb, oamenii la fel, iar mediatizarea este mereu la inaltime. Sigur, traseul este foarte dur in unele zone si poate s-ar putea cauta solutii care sa tina cont de bugetele din ce in ce mai mici, insa, in acelasi timp, eu sunt pilot de raliu si trebuie sa stiu sa fiu rapid pe orice traseu si in orice conditii – dur, la deal, la vale, pe noroi, pe praf sau ceata. Pentru asta am un copilot foarte experimentat care este deseori asul meu din maneca.

Motorsportnews.ro : Au mai ramas aproximativ trei saptamani pana la startul Raliului Tara Barsei, crezi ca vei reusi sa fii prezent, tinand cont de faptul ca micutul C2R2 a fost grav avariat?

Alex Filip : Alaturi de sponsorii nostrii cautam solutii pentru a continua intr-o formula sau alta. Este o pierdere financiara foarte mare pentru noi, cu atat mai mult cu cat masina era adaptata cu kitul de Max, operatiune care a costat peste 20.000 euro inainte de Raliul Sibiului. Dar nu renunt, lupt pentru a reveni pe traseul de concurs.

Motorsportnews.ro : Ce parere ai despre alegerea organizatorilor de a muta proba super speciala in Bucuresti, restul raliului desfasurandu-se in zona jud. Brasov si Prahova?

Alex Filip : Il felicit sincer pe organizatorul acestei etape. Este o idee foarte buna si ma bucur ca a reusit s-o puna in practica. Ora exacta din punctul de vedere al sponsorilor se da de la Bucuresti, iar o proba speciala, fie ea si demonstrativa, era necesara. Sper sa incantam publicul si sa le crestem apetitul pentru sportul nostru.

Motorsportnews.ro : Pentru restul sezonului ce iti propui? Vei reusi sa te prezinti la start?

Alex Filip : Imi doresc mai mult ca oricand sa continui, mai ales ca suntem in partea de macadam a campionatului, suprafata mea favorita. Inca nu am nicio certitudine, dar fac tot ce-mi sta in putere ca echipajul 79 sa se afle la start. Pana atunci, voi participa in calitate de deschizator la Alba Motor Challenge, pe 22.08 la volanul unui Citroen DS3 de serie, o masina creata pentru iubitorii de viteza si care sta la baza viitorului model WRC.