EXCLUSIV interviu Dacian Banca : Am fost unul din cei care au initiat desprinderea de ACR in 1999

Motorsportnews.ro : Ati luat startul in asa-zisa “campanie” cu o sesizare a comisiei electorale . Ne puteti spune mai exact ce s-a intamplat ?

Dacian Banca : Inscrierea mea in campania electorala am facut-o trimitand candidatura si acceptul prin fax. Ciudat, la FRAS nu s-a primit faxul si la sesizarea mea am trimis confirmarea trimiterii prim mail seara. Probabil  se terminase hartia sau tonerul! Ciudat a doua zi am retrimis confirmarea prin fax si surpriza, a intrat.

Motorsportnews.ro : Care sunt motivele care au stat la baza deciziei de a candida ?

Dacian Banca : Am fost unul din cei care au initiat desprinderea de ACR in 1999. Din motive independente de  vointa mea, despartirea de ACR s-a facut anevoios incepand cu 2004. Lungile procese si lupte intestine au dus  inevitabil la amanarea desfasurarii unei activitati normale sportului auto. Lupta pentru putere a diverselor “echipe”  cu  reprezentantul FIA pentru Romania (ASN=ACR) a facut  sa nu putem organiza competitii FIA in cadrul etapelor  de campionat national si etape comune cu tarile vecine interesate ( Ungaria). Cred ca este momentul sa trecem peste orgolii si sa promovam automobilismul in primul rand in tara cat si international.

Motorsportnews.ro : Actualul presedinte, dl. Mazilu si-a exprimat public in cadrul catorva interviuri, o parte din ideile sale iar dl. Abraham a prezentat o platforma program , dvs. ce va propuneti sa faceti in eventualitatea in care veti fi ales presedinte al FRAS  ?

Dacian Banca : Masuri prioritare sunt recunoasterea FIA ( nu ACR cum gresit se intelege de unii), aplicarea regulamentelor FIA in competitiile interne, organizarea de etape comune cu tarile vecine si  etape in diferite  campionate europene. Gasirea de parteneri puternici campionatelor nationale pentru o promovare continua pe televiziuni si in media. Prioritara este gasirea de modalitati de promovare  prin cupe de marca a tinerilor ( Logan, Citroen)

Motorsportnews.ro : Statutul FRAS va ofera posibilitatea sa candidati alaturi de o intreaga echipa manageriala . Va veti folosi de aceasta prevedere statutara ?

Dacian Banca : Nu voi nominaliza echipa pentru ca sper ca adunarea generala sa aleaga cei mai buni reprezentanti in conducerea FRAS. Cred ca echipa este a noastra nu a mea.


Motorsportnews.ro : Una din problemele motorsportului in Romania este slaba mediatizare . Carui fapt credeti ca se datoreaza acest lucru si cum credeti ca ar putea fi imbunatatit ?

Dacian Banca : Prin aducerea alaturi de FRAS a celor care fac parte din lumea auto si se ocupa de media, vom  gasii un partener specializat pentru o promovare agresiva in folosul comun.


Motorsportnews.ro : In sezonul 2010 automobilele inscrise in clasele N4, A7, A6 si H4 in CNR au avut taxa de inscriere dublata astfel incat organizatorii sa-si creasca mediatizarea evenimentelor organizate . Credeti ca a fost o alegere buna , adoptarea de catre Adunarea Generala a acestei masuri ?

Dacian Banca : Cresterea taxei este benefica daca se aplica o regula comuna tuturor organizatorilor si  federatia  creaza un cadru de promovare pentru campionatul national. In actualele conditii financiare organizatorii etapelor de raliu nu vor putea cu 40-45 de concurenti sustine costurile crescute pe care le implica organizarea. Cresterea  numarului de participanti prin organizarea etapelor comune sau a campionatelor zonale poate fii solutia financiara. Exigentele crescute legat de securitate  (ambulante, monitorizare masini de concurs) sunt conditiile obligatorii pentru viitor.

Motorsportnews.ro : Recent FRAS a anuntat ca FIA i-a refuzat momentan afilierea dar investigatia amanuntita prinvind situatia din Romania va continua si va avea in vedere rezultatul alegerilor si eventuala prelungire a mandatului presedintelui de la 2 la 4 ani . Ce parere aveti vizavi de nenumaratele probleme dintre ACR si FRAS si lipsa afielierii celor din urma la FIA ?

Dacian Banca : Cred ca presedintele FRAS ar trebui sa vina cu toata corespondenta purtata cu FIA pentru a inlatura suspiciunile. Nu cred in povestile cu mandatul de 2 sau 4 ani al presedintelui. Credeti ca actualul presedinte este conditie obligatorie de recunoastere de catre FIA cum se poate intelege din comunicatul Fras?  Toate ar putea disparea prin publicarea hotararii FIA! Lipsa de transparenta si orgoliile din partea Fras au facut ca discutiile dificile cu ASN pentru tara noastra  (ACR) sa faca imposibila recunoasterea campionatelor de catre FIA. Cei  care au de suferit sunt SPORTIVII.

Motorsportnews.ro : In incheiere daca doriti sa le adresati ceva tuturor iubitorilor de motorsport aveti cuvantul.

Dacian Banca : Cum in politica se spune ca fiecare popor are conducatorii pe care–i alege, sper sa ne trezim la timp.