Alegeri FRAS 2010 : platforma program – Thomas Abraham

OBIECTIVE PROPUSE PENTRU CANDIDATURA LA PRESEDINTIA FRAS DE DL. THOMAS ABRAHAM

1. Generale

a. Imbunatatirea securitatii in competitiile automobilistice

  • Respectarea cu strictete a normelor de securitate impuse de FIA .
  • Realizarea unui parteneriat FRAS-SMURD (sau o alta entitate medicala) pentru asigurarea asistentei medicale de urgenta la competitiile din calendarul national, alaturi de punerea la dispozitie in cazul situatiilor de urgenta a unui elicopter.
  • Realizarea unui parteneriat privind monitorizarea GPS prin satelit a automobilelor participante la competitii.(sistem existent la ora actuala la colegii nostri de la off-road)

b. Arbitri si oficiali

  • Atragerea si scolarizarea de voluntari, gen http://www.volunteersinmotorsport.co.uk/, pentru a deveni arbitri cu drepturi depline.
  • Scolarizare, perfectionare, examene anuale pe post, promovare si retrogradare, acordarea de sanctiuni.

c. Comisia tehnica

  • Delegarea unui comisar tehnic strain la fiecare etapa a CNR si realizarea unui contract ferm cu acesta pentru scolarizarea si formarea unui corp de comisari tehnici nationali competenti.
  • Participarea comisarilor tehnici romani la seminarii FIA.

d. Promovare

  • Realizarea unui parteneriat cu o agentie de PR care sa se ocupe de promovarea sportului auto si de imaginea FRAS.
  • Crearea unui spot publicitar comun pentru promovarea campionatelor FRAS.
  • Organizarea unor conferinte de presa cel putin lunare in perioada desfasurarii campionatelor FRAS pentru informarea mass-media.
  • Realizarea unor contracte ferme cu toti distribuitorii acreditati de informatii despre campionatele FRAS prin care acestia sunt obligati sa relateze cu obiectivitate evenimentele, alaturi de mentionarea tuturor echipajelor clasate in puncte in cadrul Clasamentului general si primii trei clasati la Grupe al competitiei respective.
  • Monitorizarea actiunilor promotionale rezultate in urma aplicarii suprataxei, dupa un caiet de sarcini stabilit de PR-ul federatiei pentru fiecare etapa in parte.
  • Organizarea de  evenimente pentru mass-media  avand ca  obiectiv apropierea si familiarizarea acesteia cu sportul auto si terminologia acestuia.

e. Implicarea FRAS in sustinerea tinerilor

  • Reinfiintarea categoriei „debutanti” in CNR la care se pot inscrie concurenti cu varsta de pana la 25 de ani, care beneficiaza de taxe de inscriere si licentiere 0, dar doar pentru primul an competitional, indiferent de numarul de etape la care s-a inscris, cu automobile avand puterea maxima de 180 CP si 2 roti motrice.
  • Casigatorul categoriei „debutanti” de la Slalom Paralel si Viteza in Coasta, beneficiaza automat de un program de promovare in cupe monomarca, cu echipament de concurs pus la dispozitie de FRAS in parteneriat cu organizatorul cupei respective, astfel:

– castigatorul la categoria debutanti din cadrul Campionatului de Slalom Paralel beneficiaza de un program in cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta.

– castigatorul la categoria debutanti din cadrul Campionatului National de Viteza in Coasta beneficiaza de un program in cadrul Campionatului de Raliuri Divizia 2.

  • In cazul refuzului, locul castigatorului este ocupat de urmatorul clasat in ierarhia finala a campionatului respectiv.
  • Aceasta masura se aplica cel tarziu din sezonul competitional 2012.

f. Integrarea FRAS sub jurisdictia FIA.

2. Specifice

Raliuri

  • Aplicarea imediata a regulamentelor FIA in vigoare.
  • Utilizarea unui singur tip de combustibil  pe parcursul unui an competitional, pus la dispozitie de catre FRAS, in parteneriat cu o firma furnizoare, castigatoare a unei licitatii publice.
  • Obligativitatea folosirii combustbilului unic se refera la masinile din categoria N4,la restul concurentilor fiind la libera alegere.
  • Crearea Diviziei 2 la raliuri, formata din etapele de Rally Sprint actuale impreuna cu etape care se desfasoara in cadrul unor raliuri din Divizia 1 (nationala). Acestea din urma nu trebuie sa depaseasca jumatate din distanta totala de kilometri de PS din raliul de Divizia 1. Un concurent inscris in cadrul raliului de Divizia 1 nu poate puncta si in cel de Divizia 2. In cadrul diviziei secunde se constituie clasament open, grupe, clase si se acorda titlul de castigator. Taxa de inscriere la aceste competitii nu poate sa depaseasca suma de 100 euro/echipaj, dar poate fi mai redusa, la latitudinea organizatorului. Organizarea diviziei 2 in cadrul unui raliu de divizia 1 este, de asemenea, la latitudinea organizatorului.
  • Datorita constatarii lipsei concurentilor  din cadrul Grupelor H si K, propunem unificarea acestora pentru urmatorii 2 ani si divizarea Grupei H in clase, ramanand la optiunea fiecarui concurent inscrierea intr-o grupa (A,N,H), indiferent de materialul sportiv. Dupa aceasta perioada de gratie, in urma discutiilor cu concurentii interesati, in lumina alinierii la regulamentele internationale, se va lua o hotarare privind aceste grupe.
  • Reducerea  taxei de licenta pentru echipe de la 1000 euro la 300 euro.
  • Obligativitatea participarii pilotilor nerezidenti in Romania de a participa la cel putin jumatate + unu din etapele campionatelor FRAS, pentru a conta in clasamentele  finale de la sfarsit de an.
  • Organizarea unor probe superspeciale cu expunere maxima, acces facil, si in conditii de egalitate pentru toti concurentii, atata vreme cat conteaza in clasamentele competitiei.
  • Se recomanda organizatorului crearea unor evenimente conexe pentru cresterea vizibilitatii competitiei (concerte, concursuri, karting, automobile istorice, after rally party etc.)
  • Obligarea organizatorului de a pune la dispozita spectatorilor un autoturism dotat cu portavoce pentru informare si securizare pe probele speciale.

CNVC

  • Restrangerea etapelor duble, datorita costurilor ridicate si a lipsei spectatorilor in zilele de joi si vineri, astfel incat etapa sa se desfasoare strict in week-end, astfel:

– sambata          – inscrieri, validari administrative si verificari tehnice

– 2 manse de recunoastere

– 3 antrenamente cronometrate (calificari)

– duminica        – 1 mansa de recunoastere

– 2 manse de concurs, cu timp cumulat

– festivitatea de premiere la maximum 30 minute de la sosire, urmand ca validarea rezultatelor sa se faca in martea urmatoare concursului.

  • Securizarea punctelor cheie de pe traseu cu baloti de paie sau cauciucuri montate in bloc.
  • Cresterea taxei de participare de la 75 de euro la 100 euro/etapa.

OFF-ROAD

  • Realizarea unor contracte cu institutii de genul Romsilva, respectiv Ocolul Silvic din anumite judete, primarii locale, pentru utilizarea legala a infrastructurii.
  • Cresterea gradului de securitate in cadrul competitiilor de off-road.

CURSE DE ACCELERARE SI DRIFT

  • Atragerea participantilor din cadrul curselor ilegale de masini intr-un cadru organizat, cu posibilitatea organizarii unor campionate judetene in cadrul acestei discipline si atragerea treptata a sportivilor catre CNVC, respectiv CNR.
  • Cooptarea participantilor de la categoria drift la etape de CNVC sau superspeciale din cadrul raliurilor in vederea cresterii gradului de spectaculozitate a acestor competitii si de a atrage treptat spectatori si sportivi din cadrul acestei nise catre aceste discipline.

Thomas ABRAHAM

credit foto : thomasabraham.ro

Comenteaza pe forum