Ultimul „asfalt” a fost cu ghinion pentru Titi Aur

Raliul Clujului 2010, a patra şi ultima etapă derulată pe asfalt din sezonul 2010, s-a încheiat prematur pentru echipajul Cosmote, Titi Aur şi Karoly Borbely părăsind întrecerea în urma unei ieşiri în decor.

Etapa clujeană a începută sub auspicii pozitive pentru echipajul COSMOTE, automobilul de concurs fiind setat în amănunt în urma Shakedown-ului de vineri (25 iunie), în timp ce Titi şi Karoly au intrat în atmosfera şi ritmul de concurs.

Prima zi a Raliului Clujului 2010 a avut în program o probă spectacol desfăşurată în prezenţa unui public numeros în parcarea centrului comercial Polus Center din Cluj Napoca. Cu o configuraţie care a permis evoluţia în paralel a două echipaje, Superspeciala a fost încheiată de Titi Aur cu al patrulea timp la numai o zecime de secundă de locul al treilea şi respectiv 4.1 secunde de prima poziţie.

A doua zi, încă de la primele ore, condiţiile meteo se prezentau aşa cum şi-a dorit Titi, ploaia schimbând radical datele problemei, traseul devenind unul cu aderenţă scăzută.

Din păcate după prima probă a zilei încheiată pe locul 8, echipajul COSMOTE a părăsit competiţia pe speciala a treia (Dângău) în urma unei violente ieşiri în decor, incident din care a avut de suferit numai automobilul de concurs, „şifonat” destul de serios. Utilizarea sistemului de securiate „HANS” de către cei doi membrii ai echipajului şi-a dovedit 100% eficienţa, în ciuda impactului deosebit de puternic Titi şi Karoly ne resimţindu-se deloc.

Ziua de vineri a decurs perfect, atât la Shakedown cât şi pe Superspeciala de la Polus Center, o probă de spectacol pentru public, binevenită. Sâmbătă de dimineaţă a început să plouă aşa cum mi-am dorit, am ales corect pneurile respectiv am plecat pe „mixte” iar pe prima probă lucrurile au mers bine, în special în a doua doua parte a probei unde a fost ud. Pe a treia probă, pe Dângău, am plecat foarte hotărât, condiţiile fiind perfecte pentru mine, ploua tare iar traseul era extrem de alunecos.

Din păcate am atacat mult prea tare un viraj şi am ieşit de pe drum. Maşina este destul de rău avariată dar cu siguranţă va fi gata pentru următoarea etapă, iar noi suntem OK în condiţiile în care coloana de direcţie s-a rupt, în primul rând datorită sistemului HANS care este extraordinar de eficient la astfel de accidente.

Am spus înainte de raliu că îmi doresc să treacă repede această ultimă etapă de asfalt şi să vină mai repede cele pe macadam, însă iată că a trecut chiar prea repede pentru noi. Asteptăm prima etapă macadam unde vom ataca din prima specială.a declarat Titi Aur.

A cincea etapă a sezonului 2010 şi prima ce se va alerga pe macadam este Raliul Sibiului, ce se va desfăşura între 16 şi 18 iulie. Etapa sibiană va avea un statut deosebit fiind etapă „eveniment” în  Intercontinental Rally Challenge.

CNR 2010 / Clasament General (4/8 etape)

1. B. Marişca 77 p, 2. G. Szabo 58 p, 3. D. Gârtofan 53 p, 4. C. Spitzmuller 43 p, 5. V. Porcişteanu 34 p, 6. M. Mihalache 32 p, 7. M. Tempestini 27 p, 8. T. Aur 20 p, =. H. Savu 20 p, 10. E. Keleti 14 p…

Alexandru Tămăşescu