A doua victorie consecutiva pentru Daniel Ricciardo

Daniel Ricciardo a câștigat a doua cursă din acest sezon, triumfând în Marele Premiu al Belgiei. Plecat de pe poziția a cincea a grilei, australianul a avut o strategie cu două opriri – a inceput cu pneurile P Zero Galben soft, a schimabt tot pe soft la prima oprire, după care a terminat cursa de la Spa-Francorchamps cu pneurile P Zero Alb, de compoziție medium.

 

Victoria obținută de Ricciardo a fost a treia din carieră și a 50-a pentru Red Bull Racing. Scoțând în evidență calitățile pneurilor de compoziție medium, Ricciardo a stabilit cel mai bun timp al său pe tur, la ultima parcurgere a celui mai lung circuit din calendar.

 Spa 2014

Nico Rosberg a terminat la doar trei secunde în spatele său, având însă o strategie complet diferită. Rosberg a oprit de trei ori, a început cursa cu pneurile de compoziție soft, a schimbat de două ori pe cele de compoziție medium și a terminat cursa tot pe soft.

 

Și campionul mondial en-titre, Sebastian Vettel, a avut o strategie cu trei opriri. La fel ca Rosberg, Vettel a decis să parcurgă ultimele tururi cu pneurile soft în încercarea de a urca cât mai multe poziții în clasament. Cu o diferență de aproximativ 1,6 secunde pe tur între cele două compozitii, alegerea strategiei pneurilor a făcut diferența pe unul dintre cele mai solicitante circuite din calendarul competițional și a dus la lupte extrem de interesante pentru pozițiile din puncte.

 

Ținând cont că duminică temperaturile au fost mai ridicate decât cele din timpul antrenamentelor și calificărilor, uzura și degradarea celor două compozitții a fost diferită, dar s-a păstrat conform așteptărilor.

 

Temperatura ambientală și cea a circuitului au fost mai mari decât cele de vineri sau sâmbătă, ceea ce a făcut ca pneurile de compoziție soft să se uzeze puțin mai repede decât am prevăzut. Dar, ținând cont de solicitările la care sunt supuse pneurile pe acest circuit, uzura și degradarea compozițiilor soft și medium a fost conform cu așteptările noastre. A fost interesant de văzut cum funcționează fiecare strategie, mai ales când s-a mizat pe viteza suplimentară oferită de compoziția mai moale. Cred că au fost mai mulți piloți care ar fi vrut să termine cursa cu pneurile soft, dar calculele noastre au arătat că o strategie cu două opriri este cea mai bună și am avut parte de încă o cursă extrem de disputată, ceea ce face parte din obiectivele noastre”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.