Marele premiu al Malaeziei 2011 – PIRELLI se va confrunta cu cele mai dificile conditii de pana acum

CUM STAU LUCRURILE:

După debutul cu succes din Australia, marcat de numeroase depăşiri pe circuit şi posibilităţi multiple în ceea ce priveşte strategia în cursă, Pirelli se pregăteşte pentru Marele Premiu al Malaeziei, o provocare complet diferită. Temperatura pe circuitul de la Sepang este una dintre cele mai ridicate din calendarul competiţional şi, cu siguranţă, aici se întâlneşte şi cel mai ridicat grad de umiditate. Temperaturile în regiune ajung la 35 grade Celsius, cu o umiditate de 80%. Datorită suprafeţei abrazive, a zonelor lungi de frânare, a liniilor drepte şi a unei varietăţi mari de viraje, circuitul este foarte solicitant pentru pneuri.

La fel ca în cazul Marelui Premiu al Australiei, Pirelli a nominalizat pentru cursa din Malaezia pneurile hard ca prima opţiune, iar pe cele soft ca alternativă. Ţinând cont de umiditatea omniprezentă în Malaezia, este aproape imposibil să nu plouă pe parcursul acestui sfârşit de săptămână. În 2009, cursa a fost oprită, dupa 31 de tururi, din cauza ploii torenţiale, iar anul trecut, mai mulţi piloţi au fost surprinşi de o aversă chiar în timpul calificărilor. În aceste condiţii, sunt şanse foarte mari ca pneurile intermediare şi cele de ploaie să fie folosite, în premiera, pe circuitul de la Sepang.

În timpul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri, Pirelli va furniza două seturi de anvelope suplimentare pentru fiecare echipă. Noua anvelopă este una experimentală, de compoziţie dură, care ar putea fi folosită în etapele viitoare. Pirelli îşi respectă astfel filozofia de a combina spectacolul de pe circuit cu tehnologia de ultimă oră. Alocarea pneurilor pentru restul sfârşitului de săptămână, începând de sâmbătă mai exact, nu este afectată în niciun fel de acest lucru.

CE SPUNE DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: Am fost pur şi simplu încântaţi de debutul nostru în Australia, dar suntem conştienţi că în Malaezia ne aşteaptă o nouă provocare, cu temperaturi şi mai mari şi cu un circuit mai abraziv. Am spus mereu că în Australia vom vedea două – trei opriri la boxe, dar cred ca în Malaezia sunt şanse mari să vedem trei sau chiar patru. La Sepang, toată lumea spune că nu se pune niciodată problema dacă plouă, pentru ca sigur va ploua, deci comportamentul anvelopelor noastre de ploaie va fi crucial în acest sfârşit de săptamână. Aştept cu nerăbdare să văd cum se comportă aceste pneuri pe circuit în regim de cursă. Chiar dacă a început sezonul, noi nu am oprit dezvoltarea pneurilor Pirelli şi tocmai de aceea fiecare echipă va avea la dispoziţie două seturi suplimentare de anvelope pentru sesiunea de antrenamente libere de vineri. Ţinând cont că testele sunt interzise în timpul sezonului, aceasta este o oportunitate interesantă de a aduna date noi despre anvelopele pe care le dezvoltăm. În plus, echipele sunt la curent cu tot ceea ce le putem oferi pentru etapele viitoare.

CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI:

Jenson Button (McLaren): Pneurile din Malaezia vor fi aceleaşi cu cele folosite în Australia. Diferenţa este că la Sepang va fi mult mai cald, temperatura asfaltului va fi mult mai ridicată, undeva la 45 grade Celsius, iar suprafaţa circuitului este mult mai abrazivă în comparaţie cu Albert Park. La Sepang ai nevoie de multă stabilitate, la viteze mari, din partea pneurilor. Toţi aceşti factori vor face situaţia mult mai dificilă. Cred că pneurile vor avea aici o uzură mai mare, deci vom vedea mai multe opriri la boxe. Este un circuit foarte abraziv, deci vor avea de suferit atât pneurile faţă cât şi pneurile spate. Totuşi, circuitul de la Sepang nu este cel mai solicitant din punctul de vedere al uzurii generale a anvelopelor.

DATE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

* Circuitul de la Sepang, amplasat la sud de Kuala Lumpur, capitala Malaeziei, a găzduit prima cursă de Formula 1 în 1999 şi de atunci nu a lipsit din calendarul competiţional.

* Sunt opt viraje de dreapta şi cinci viraje de stânga. Lungimea totală a circuitului este de 5,543 km. În total se vor parcurge 56 de tururi, iar distanţa totală este de 310,408 km.

* Michael Schumacher deţine recordul pentru cele mai multe victorii in Marele Premiu al Malaeziei, cu trei reuşite. Germanul deţine şi recordul de starturi din pole position, fiind de cinci ori cel mai rapid în calificările pentru această cursă.

* Cel mai mare număr de opriri la boxe din istoria Marelui Premiu al Malaeziei a fost înregistrat in 2004. În total au fost atunci 56 de opriri, adică o medie de 2,8 opriri pentru fiecare pilot. În 2009 au fost 50 de opriri în cele 30 de tururi parcurse până când cursa a fost oprită din cauza ploii.

ANVELOPELE DISPONIBILE PÂNĂ ACUM:

  Super Soft Soft Medium Hard
Australia   A doua optiune    Prima optiune
Malaezia   A doua optiune   Prima optiune

PIRELLI ÎN MALAEZIA:

*   Compania Pirelli este prezentă în Malaezia de peste 30 de ani, prin uzina din Singapore.

*   Pirelli a câştigat mai multe raliuri, alături de echipa Motor Image Racing Team, în Campionatul de Raliuri Asia Pacific iî perioada 2007-2009.