CITROËN C5: NOI AMBITII PENTRU UN MODEL DE SUCCES

Inca de la lansarea sa la inceputul anului 2008, CITROËN C5 s-a bucurat de un success considerabil, atat in varianta sedan, cat si in varianta Tourer. Pana in mai 2010 au fost vandute mai mult de 200.000 de unitati, dintre care mai mult de o treime au fost versiunea break.

Facand un pas inainte, CITROËN prezinta o varianta revizuita a gamei C5, cu imbunatatiri de ordin stilistic si tehnologic.

Mentinand intact caracterul CITROËN C5, modificarile de design au fost aplicate farurilor, care dobandesc lumini cu LED desenate special pentru o semnatura luminoasa distinctiva. Au fost aplicate doua schimbari majore si trenului de rulare, care ofera acum:

  • Tehnologia micro-hybrid eHDi, ce combina a doua generatie a sistemului Start & Stop si cutia de viteze electronica, alaturi de motorul diesel HDi 110 DPFS. Aceasta tehnologie combina confortul cu consumul redus de carburant (4.6 l/100 km) si reduce considerabil emisiile de CO2 (120 g/km).
  • O noua generatie de motoare de 2.2 litri HDi ce dezvolta 200 de cai putere.

Noile modele vor fi disponibile incepand cu finalul 2010.

SCHIMBARI SUBTILE DE DESIGN

Recunoscut ca unul dintre cele mai atragatoare modele din segment, CITROËN C5 a fost usor imbunatatit. Schimbarile permit masinii sa-si pastreze caracterul si o fac, in acelasi timp, vizibila si usor de recunoscut pe drum.

Au fost adaugate LED-uri in faruri. Active zi si noapte, acestea imbunatatesc semnatura luminoasa a modelului, combinate cu tehnologia „light guide.” Farurile isi mentin toate functiile deja existente, inclusiv tehnologia xenon bi-directionala si proiectoarele ce lumineaza in viraje.

Stopurile dobandesc un aspect de „Cristal Fumuriu,” fiind transparente in partea de mijloc.

TEHNOLOGIA e-HDi MICRO-HYBRID PENTRU REZULTATE SPECTACULOASE

CITROËN C5 inaugureaza noua tehnologie micro-hibrid ce va fi aplicata pe numeroase modele ale gamei. Initial va fi disponibila cu motorul HDi 110 DPFS, versiune echipata cu cutia de viteze electronica EGS6 cu padele in spatele volanului, si cauciucuri cu rezistenta redusa la rulare.

Tehnologia micro-hibrid este formata dintr-un sistem Start & Stop de generatie a doua, cu alternator reversibil, pentru mai multa performanta. Comparativ cu prima generatie, puterea a fost crescuta cu 70% pana la 2.2 kW, incluzand acum si o unitate electronica. Montarea sistemului pe un motor diesel este o premiera mondiala in segmentul masinilor pentru pasageri.

Pornirea dureaza doar 400 ms, jumatate din timpul necesar unui electromotor, ramanand complet transparent pentru utilizator. Zgomotul a fost eliminat prin folosirea unei curele in locul unei roti zimtate, ca in cazurile conventionale. Vibratiile au fost eliminate – la oprire si la pornire – prin folosirea unei volante speciale si a unui regulator de aer sigilat.

Un sistem de asistenta, denumit e-booster, imbunatateste cantitatea de electricitate oferita de alternator, crescand astfel temporar puterea bateriei. Aceasta solutie are numeroase avantaje, precum:

  • O crestere a cantitatii de energie transmisa, imbunatatind astfel capacitatea de pornire la temperaturi de -5°C;
  • O retea de suport ce se foloseste de transparenta completa cu privire la energia necesara alternatorului pentru a mentine in functiune luminile, stergatoarele si radioul;
  • O functie ce optimizeaza incarcarea bateriei prin recuperarea energiei cand soferul ia piciorul de pe pedala sau incetineste, cu o mica crestere a energiei de franare.

CITROËN C5 e-HDi este echipat si cu o baterie ferita de apa, dimensionata pentru pana la 600,000 de reporniri. Prinderea motorului de caroserie a fost imbunatatita pentru CITROËN C5, pentru mai mult confort la porniri si opriri.

Noul echipament reduce semnificativ consumul de carburant si emisiile de CO2. In cicli combinat, motorul diesel consuma 4.6 l/100 km si emite 120 g/km de CO2.

In ciclu urban, consumul de carburant si emisiile de CO2 sunt cu 15% mai mici.

CITROËN C5 HDi 200 DPFS, O COMBINATIE DE ECONOMIE SI PUTERE

Un nou motor isi face aparitia in gama CITROËN C5, o noua generatie de 2.2 litri, imbunatatia, ce aduce putere, cuplu, silentiozitate, consum si emisii reduse de CO2.

Imbunatatirile aduse acestui motor se incadreaza in linia tehnologiei deja folosite pe alte motoare diesel din gama (4-cilindri, 1.6l si 2 l, 3l V6). In principal, acestea sunt legate de sistemul common rail, acum la a treia generatie, cu injectoare ce ating o presiune de pana la 2.000 de bari, camere de combustie cu tehnologie ECCS (Sistem Conventional de Combustie Extrem), si o rata de compresie mai mica (16 la 1) pentru mai multa silentiozitate si emisii scazute.

Motorul este alimentat tot de doua turbo-suflante, ce merg in paralel pentru a oferi cuplu inca de la cele mai mici turatii ale motorului.

CITROËN C5 HDi 200 DPFS dezvolta 150 kW ( 204 CP) la 3.500 rpm si cuplu maxim de 450 Nm la 2.000 rpm.

Cuplat la o cutie automata cu 6 rapoarte, motorul ofera performante remarcabile, cu o viteza maxima de 230 km/h (225 km/h pentru Tourer), 0-100 km/h in 8.3 secunde (8.6) si ciclu de consum combinat de 5.9 l/100 km (6.1). Sedanul emite 155 g/km de CO2, iar varianta Tourer 159 g/km.

La fel ca si CITROËN C5 HDi 240 DPFS, noua versiune iese in evidenta prin evacuarea specifica, cromata.

 

 

CITROËN C5 VTi 120 CU EGS6, NOUA MOTORIZARE PE BENZINA

Gama CITROËN C5 este disponibila acum cu un nou motor pe benzina cuplat la o cutie robotizata cu 6 rapoarte (EGS6). Dezvoltat in colaborare cu Grupul BMW, motorul de 1.6 litri dezvolta 88 kW EEC (120 CP). Cuplat la o cutie EGS6, cu padele montate in spatele volanului, si un consum in ciclu combinat de 6.2 l/km si emisii de CO2 de 144 g/km.

CITROËN eTouch DISPONIBIL PE C5

CITROËN eTouch este acum disponibil si pe C5. Curpinzand un pachet de servicii ce include apeluri de urgenta si asistenta, CITROËN eTouch propune si un manual de service virtual si un serviciu de Eco Driving disponibil prin zona personala MyCITROËN de pe website-ul oficial.

Pentru apeluri, CITROËN eTouch lucreaza complet independent. Sistemul este echipat cu un moldul GPS si o cartela SIM, fara a avea nevoie de un plan tarifar, ramanand nelimitat de-a lungul timpului. Sistemul contine doua butoane, „SOS” pentru apeluri de urgenta (apel ce este efectual automat in caz de coliziune) si „Sigla CITROËN” pentru apeluri de asistenta. Serviciul de apel de urgenta aduce mai repede la locul accidentului serviciile de urgenta, pentru toate victimele accidentului. Cele doua servicii sunt gratuite si disponibile 24-7.

Laura Antonov – www.citroen.ro