Aspettando Mille Miglia

Incepand de astazi, 16 mai, timp de trei zile, 327 de concurenti vor parcurge vestitul traseu Brescia – Roma – Brescia, in lungime de 1000 de mile (aprox 1600km).

Archivnummer: D19969

In data de 26 martie 1927 se dadea startul primei curse Mille Miglia. Primul echipaj care a luat startul la volanul unei Isotta Fraschini era format din Aymo Maggi si Bindo Maserati. De altfel Aymo Maggi a fost unul dintre “cei patru muschetari”, Franco Mazzotti, Renzo Castagneto, Giovanni Canestrini, care au pus la punct, in Brescia, “Coppa delle Mille Miglia” in seara zilei de 2 decembrie 1926, data recunoscuta oficial drept data nasterii acestei competitii.

Maggi Mazzotti Castagneto Canestrini
Maggi Mazzotti Castagneto Canestrini

Aflat in acest an la cea de-a 86-a editie, evenimentul se desfasoara pe aceeasi ruta Brescia – Roma – Brescia. Spre deosebire de perioada 1927-1957, atunci cand cursa se desfasura fara oprire, in prezent ea se intinde pe o perioada de trei zile fiind mai mult un test de anduranta pentru participanti si masinile acestora. Fascinatia si stralucirea din jurul acestei curse sunt date in prezent de traseul participantilor carora le este permis accesul in centrele vechi ale oraselor unde circulatia auto este interzisa, precum si a automobilelor extrem de rare, multe incarcate de istorie. In competitie sunt acceptate doar modele pe care s-a alergat intre anii 1927-1957, in originala cursa Mille Miglia.

Juan Manuel Fangio la start in 1955
Juan Manuel Fangio la start in 1955

Mercedes-Benz este prezent in acest an cu un numar impresionant de vehicule precum SSKL prima masina non-italiana care castiga Mille Miglia in mainile lui Rudolf Caracciola in 1931, 300 SL (W 194) cu care Karl Kling obtinea pozitia secunda in 1952 sau 300SLR (W 196 S) cu care Stirling Moss avea sa obtina in 1955 cel mai bun timp de la Mille Miglia 10H 7Min 48 Sec, iar Juan Manuel Fangio avea sa aduca dubla in tabara celor de la Mercedes-Benz in acelasi an. Cateva nume prezente la eveniment la volanul acestor modele sunt  Marcel Tiemann, David Coulthard, Jochen Mass, Karl Wendlinger si Bernd Mayländer pilot Official F1™ Safety Car.

356

Cei de la Porsche au aliniat la start in acest an, doua Spyder 550, un 356 Coupe, un 356 Speedster si un model 356 special, construit in 1954, care va fi pilotat de Hans-Joachim Stuck, dublu castigator la Le Mans 24H si campion DTM. BMW este prezent la eveniment cu nu mai putin de noua modele 328 sarbatorind 75 de ani de la aparitia pentru prima oara a acestui model in celebra cursa italiana.

 

Finalul cursei va avea loc duminica, 19 mai, atunci cand concurentii se vor intoarce in Brescia in locul de unde astazi vor pleca in frumoasa aventura.