Pe diferite site-uri de specialitate au aparut o serie de articole despre noul proiect de Logan cu motor VR6 de VW, cu diferite informatii mai mult sau mai putin exacte. Echipa Motorsportnews s-a gandit ca cel care ne poate da cele mai bune si exacte informatii este chiar proprietarul masinii Robert SGM fiind totodata si cel care a lucrat la acest proiect de la zero.    

Motorsportnews.ro: Multi te cunosc de pe vremea cand aveai Dacia 1310 pe care de asemenea ai modificat-o si de-a lungul timpului i-ai montat numeroase modele de motoare, ultimul fiind un motor de 2.0L turbo ce dezvolta 220 CP. Acum te-ai apucat de un nou proiect tot cu marca autohtona Dacia cu modelul Logan unde ai inghesuit un motor VR6 de VW. De ce ai ales sa modifici Logan-ul si nu ai cumparat direct un VW Golf 3 care este echipat direct din fabrica cu acest motor VR6?

Robert SGM: Raspunsul este unul simplu : Oricine dispune de ceva banuti in buzunar isi poate cumpara un Golf 3 / Passat VR6. Avand o mare pasiune pentru tehnica si pentru ca imi plac proiectele unice, considerate imposibil de realizat, am decis sa ma apuc de acest proiect.

Motorsportnews.ro: Este primul Logan cu motor VR6 din Romania si o gramada de site-uri de specialitate din Romania si din strainatate au facut diverse stiri cu si despre aceasta masina, multi botezandu-te in fel si chip (exp Robert Varu…etc.) te asteptai la un asemenea impact in momentul in care te-ai apucat de modificarea masinii?

Robert SGM: Ma asteptam la un impact mediatic foarte mare avand in vedere ca Dacia Logan a capatat titlul de “masina nationala”, titlu detinut inainte de Dacia 13XX.

Motorsportnews.ro: Bineinteles ca traim in Romania si carcotasii sunt prezenti la tot pasul, multi spunand ca “iti va cadea motorul”, “se va rupe masina” etc., ca sa terminam aceste comentarii cred ca cel mai in masura sa ne explice modificarile masinii esti chiar tu, deoarece te-ai ocupat 100% personal de acest proiect.

Robert SGM: Proiectul a fost pus pe hartie cu luni in urma inainte sa cumpar Logan-ul si Passat-ul VR6 donator, au fost analizate toate variantele tehnice de realizare si au fost gasite solutii la problemele ce se preconizau sa apara, astel incat montajul efectiv a durat 2 saptamani legate (3-4 h/zi) neaparand nimic neprevazut. Cadrul motor a fost ramforsat si resudat, fiind efectuate si prinderi suplimentare pe caroserie fata de cele originale. Motorul are modificari minime constand in soft, clapeta de admisie de VR6 2.9, axe cu came de 2.9 si volanta usurata.

Au fost efectuate modificari majore ale sistemului de franare (discuri 300 mm fata si etriere 4 pistoane Brembo, discuri 240 mm spate)

Suspensia de fabrica a fost inlocuita cu una KW reglabila, garda la sol fiind redusa. Jantele sunt de 17 inch si 8 j latime, ecartamentul fiind marit.

Motorsportnews.ro: De ce nu ai pregatit modelul Logan pentru campionatul de viteza in coasta de exempu sau chiar pentru raliu?

Robert SGM: Participarea la astfel de competitii implica multe sacrificii financiare pe care nu sunt dispus sa le fac, si mult timp liber de care nu dispun. Nu exclud posibilitatea participarii pe viitor

Motorsportnews.ro: Te vom vedea la anul in cursele de accelerare pe 400m, legale bineinteles?

Robert SGM: Nu vad rostul participarii la astfel de competitii deoarece avand motor de 2800 cmc masina va fi incadrata la o grupa unde nu are nici o sansa. Dar de asemenea un exclud posibilitatea participarii.

Motorsportnews.ro: In acest moment masina este finalizata sau mai sunt modificari de adus?

Robert SGM: Masina nu este nici de departe de a fi finalizata, mereu imi vine cate o idee noua. Va urma montarea unui rollcage, scaune sport cu centuri in 5 puncte, volan sport, se vor demonta toate elementele de interior ce sunt de prisos. Cert este ca puterea de fabrica a motorului (174 cp) nu ma statisface asa ca inca ma mai gandesc pe ce linie sa merg, anume daca sa scot tot ce se poate din motor cu aspiratie naturala sau ca ii fac o conversie turbo. O sa ma decid in anul ce urmeaza.


4 Responses to “Robert SGM primul interviu despre Dacia Logan VR6 – exclusivitate”

  1. esti cel mai tare robert.din cate am inteles vrei sa atingi 400 cp…foarte interesant

  2. prietene mie imi place dacia 1310 mai ales cea cu ochi patrati am avut si eu 1 cu faruri angel
    se vede frumos dar tot mai frumoasa este B 34 SGM Dacia

  3. Bravo Robert. Te respect.

    • i mi place la nebunie fosta ta dacie 1310 am si eu o dacie super nova are aprox 140 cp si as vr sa i pun nitro daca se poate as vr sa mi dai mai multe detali trimite mi un sms pe nr 0762663880 si te sun eu

Motorsportnews.ro