Trofeul Dakar 2011 la clasa Maraton a ajuns la Satu Mare

Echipa Vectra Racing a revenit miercuri în România după ce a participat la cel mai dur raliu din lume, iar astăzi (21 ianuarie) Mani Gyenes a fost premiat la Satu Mare pentru câștigarea clasei Maraton. Performanța pilotului în vârstă de 26 de ani reprezintă cel mai bun rezultat din era modernă a sportului cu motor românesc.

După mai bine de trei săptămâni din care două au fost cele în care s-a concurat, Vectra Racing în formula ce a participat la Dakar 2011 a revenit în România. Piloții Mani Gyenes și Marcel Butuza alături de membrii echipei de asistență Liviu Butuza și Romeo Duicu au fost așteptați pe aeroportul Otopeni de rude, prieteni și fani. Toți dorind să fie prezenți la sosirea acasă a team-ului considerat una din cele mai bune echipe private din rally-raidul mondial. Iar pe 21 ianuarie după ce a ajuns în Satu Mare, orașul natal, Mani Gyenes a sărbătorit victoria alături de colegii săi de la Autonet și de oficialitățile locale care au ținut să îi înmâneze distincții pentru performanța din Dakar 2011.

La finalul celor peste 9.500 de km, cât a măsurat cea de a treia ediție a Dakar-ului desfășurat în Argentina și Chile și după ce au concurat în deșertul Atacam și în munții Anzi, piloții echipei originare din Brașov au considerat acest eveniment ca cel mai dur raliu în care au concurat. Marcel Butuza care în 2007 a terminat pe locul șase sezonul în Campionatul Mondial de Rally-Raid și-a împlinit visul de a ajunge la finișul Dakar-ului. Managerul echipei s-a clasat pe locul 6 la Maraton și pe 59 la general.

Mani Gyenes, câștigător al unei etape din Campionatul Mondial de Rally-Raid (R.Marocului 2009) s-a clasat în Dakar 2011 pe primul loc la Maraton (la această categorie nu este permisă schimbarea motoarelor de-a lungul raliului), pe patru la Amatori și pe locul 18 la general.

Pentru membrii echipei urmează o perioadă de relaxare după care vor urma pregătirile pentru sezonul competițional intern. Mani Gyenes va participa și în 2011 la Campionatul Național de Enduro și la cel de Endurocross, dorind să își apere titlurile obținute în 2010. În iulie va concura la Red Bull Romaniacs cu scopul de ași îmbunătăți performanța la clasa Profi, unde în 2010 a terminat pe locul 9 (aceasta este cea mai grea clasă de la Romaniacs, iar Mani Gyenes are deja două victorii însă la clasa Expert Team, unde în 2005 și 2006 l-a avut coechipier pe Laszlo Olah). În ceea ce privește rally-raidul, Vectra Racing și-a propus să participe la cât mai multe etape din Campionatul Mondial, urmând cel mai probabil să revină în Raliul Tunisiei. În 2010 echipa a avut înscriși trei piloți în acest raliu, Marcel Butuza, Mani Gyenes și Alex Gârbacea reușind să termine înfruntarea din Sahara în top 12.

În Dakar 2011 Vectra Racing s-a bazat pentru motocicletele sale (KTM 690 Rally) pe produsele Castrol Lubricants.

Renatta Stepanov