Au trecut mai bine de douazeci de ani de cand cei de la Infiniti si-au facut aparitia pe piata auto mondiala, cu precadere peste ocean, insa doar de cativa ani au inceput sa iasa in evidenta si in Europa. Pentru cei care nu-i cunosc foarte bine pe japonezi, Infiniti este marca de lux a celor de la Nissan. Managerii acestei marci au fost foarte vicleni si au creat o imagine a unor masini sportive, puternice, motorizate insa doar de motoare V6 si V8 pe benzina. Nu a trecut mult timp si conducerea a realizat ca pentru a avea succes si pe pietele europene vor avea nevoie si de un motor diesel iar Infiniti FX 30d este primul model din gama care-l primeste.

 

Infiniti FX 30d este nava amiral a japonezilor pentru pietele europene si fara nicio urma de indoiala impresioneaza prin numarul de unitati vandute insa in acelasi timp are si sarcina dificila de a scadea vanzarile unor modele precum Audi Q7, BMW X5/X6 sau Porsche Cayenne. Motorul are o arhitectura V6 si a fost construit de la zero special pentru FX. Acesta dezvolta 238 de cai putere atunci cand turometrul ajunge la 3.750 rpm in timp ce cuplul maxim de 550Nm este livrat foarte devreme, incepand cu 1.750 rpm. Lansarea acestui model in gama FX a facut masina mult mai atractiva pentru cei care-si doresc performante ridicate alaturi de un consum redus de combustibil iar cei de la Infiniti se asteapta ca 8 din 10 clienti sa opteze pentru aceasta motorizare. Pretul de pornire pentru Infiniti FX 30d este de 61.300 euro iar pentru masina din testul nostru este de 67.375 euro, insa lista de dotari este prea mare pentru a o mentiona in acest material. Cel mai bine este sa o consultati pe siteul oficial al importatorului

 

        

 

Cum arata?

Orice parere ai avea despre SUV-urile musculoase cu tractiune integrala, este indubitabil faptul ca a detine un FX 30d este un lucru extraordinar. Micutele faruri ondulate si capota monstruoasa fac ca masina sa nu se asemene cu oricare alta de pe drum si îi confera un statut aparte. Acest lucru este transmis si celui aflat la volan, extremitatile capotei fiind vizibile soferului intr-o maniera asemanatoare precum cea a unui Porsche 911.

 

Liniile organice curg dinspre glorioasa capota alungita si ondulata, specifica masinilor sportive, diminuandu-se in partea din spate, care nici aceasta nu poarta semnatura unui 4×4 traditional. Din punct de vedere estetic, masina este complet diferita fata de orice concurent din segment, are o personalitate proprie si denota un caracter puternic. Cel mai potrivit cuvant pentru a descrie prima intalnire cu Infiniti FX 30d este : impresionant.

 

O alta caracteristica importanta a designului exterior, aparte de caracterul general al masinii, este felul in care au fost desenate geamurile laterale, acestea avand o forma semi-circulara care pare sa fi fost trasata cu un compas. In felul acesta ai impresia ca privesti un SUV coupe iar tenta sportiva este si mai accentuata. La aceasta impresie contribuie din plin si rotile de aliaj pe 20 inch, care nu sunt deloc exagerate si indraznesc sa spun ca unele cu un diametru mai redus ar fi parut ridicole in comparatie cu gabaritul masinii.

 

Asadar elementele care fac din FX o aparitie unica pentru fanii Infiniti sunt imensa grila dubla din fata, forma capotei asemanatoare cu cea a unui animal marin si designul farurilor si stopurilor. Per total, FX reprezinta pentru cei de la Infiniti un bun punct de plecare dar si o alternativa proaspata pentru rivalii sai mult mai conservatori. Este daca vreti un adevarat hibrid care inglobeaza elemente specifice masinilor 4×4, coupeurilor dar si a SUV-urilor traditionale.

 

 

 

Interiorul este unul premium chiar daca mai exista cateva detalii care nu se ridica la standardele impuse de BMW sau Mercedes. Aici ma refer la unele manete si butoane dar si la consola centrala, insa, per total,  habitaclul este bine construit si somptuos. Scaunele sunt foarte confortabile iar spatiul pentru pasagerii din spate este mai mult decat suficient. Faptul ca anumite elemente le intalnim si pe modele Nissan nu trebuie sa va surprinda pentru ca si Maybach de exemplu are cateva comenzi identice cu Clasa A de la Mercedes.

 

Odata intrat in interiorul masinii vei observa ca o mare atentie a fost acordata detaliilor. Pe langa faptul ca scaunele sunt confortabile, usor sportive si te cuprind foarte bine, acestea poarta si logoul marcii brodat in partea de sus, fapt care confera masinii un caracter aparte. Alt element pe care l-am indragit a fost volanul. Acesta are, din punctul meu de vedere, forma si marimea perfecta. Faptul ca te aflii intr-un SUV nu inseamna ca volanul trebuie sa fie cat cel al unui camion ci mai degraba mai apropiat de cel al unui turism. Cel din Infiniti FX este confortabil si-ti ofera o senzatie foarte placuta.

 

Infiniti FX este burdusit de tehnologie. Pasagerii fata se pot bucura de scaunele incalzite si ventilate, astfel ca, indiferent de anotimp, confortul va fi de nota zece. Parcarea se face mult mai usor decat in cazul unei masini compacte, gratie sistemului format din patru camere video, care-ti proiecteaza pe displayul central imaginea „vazuta de sus” a masinii. Farurile bi-xenon adaptive te vor ajuta noaptea sa gasesti mult mai repede traiectoria corecta pe drumurile virajate. Sistemul audio este unul Bose si este format din 11 difuzoare, oferind conexiune USB si mufa auxiliara pentru iPod sau MP3. Totul poate fi controlat cu ajutorul ecranului tactil al sistemului multimedia, sistem care dispune si de un hard-disk pe care se pot stoca atat melodii cat si hartile sistemului de navigatie. Senzorii de ploaie si lumina, accesul fara cheie in masina, pilotul automat adaptiv si restul elementelor usureaza foarte mult viata la bordul unui Infiniti FX 30d.

 

 

 

 

Cum se conduce ?

Reamintindu-va faptul ca vorbim despre un SUV, FX 30d este de departe o masina foarte captivanta de condus. Nivelul de aderenta oferit de rotile mari este unul foarte bun iar intreg setupul este orientat mai degraba pentru o maniera sportiva de condus in detrimentul dibaciei in afara drumurilor asfaltate. Sistemul de tractiune se comporta in cea mai mare parte a timpului asemanator cu cel al masinilor cu tractiune spate iar ruliul caroseriei ( tinand cont si de gabaritul masinii) a fost redus foarte mult, senzatia oferita fiind una sportiva si confortabila in acelasi timp, cu un raspuns foarte bun al directiei.

 

 V6-le diesel de 3 litri este  adorabil. Chiar daca in anumite ipostaze exista o mica ezitare la accelerare, in cea mai mare parte a timpului se aude foarte bine, baritonal, ca un motor pe benzina. Impresionant este cuplul, care, cu ai sai 550Nm depaseste valoarea oferita de FX50 V8 pe benzina . Acesta este disponibil de la o turatie redusa, de doar 1.750 rpm. Performantele masinii care cantareste 2.190 kg sunt unele bune, sprintul de la 0 la 100 km/h fiind realizat in doar 8,3 secunde, in timp ce viteza maxima se „opreste” la 212 km/h.

 

Puterea este transmisa catre toate cele patru roti prin intermediul unei cutii cu 7 viteze, automata si cu padele de magneziu amplasate in spatele volanului, un lucru mai rar intalnit in cazul SUV-urilor cu motoare diesel. Sistemul de tractiune integrala este foarte inteligent, asa cum ma si asteptam, tinand cont ca provine de la constructorul care produce Nissan GT-R. Acesta utilizeaza un diferential central si un sistem de control electronic al cuplului, putand sa transmita toata puterea catre rotile din spate. Un mic repros poate fi adus doar cutiei de viteze. Aceasta se comporta foarte bine atunci cand se afla in pozitia Drive sau Sport insa are unele mici ezitari cand schimbarea treptelor se face prin intermediul padelelor din spatele volanului.

 

Pentru ca puteti iesi in afara drumurilor asfaltate, trebuie sa cunoasteti faptul ca numele sistemului de tractiune integrala este ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split), unul mult prea complicat pentru ceea ce face in realitate. Acesta poate distribui puterea intre axe in functie de nevoia de tractiune, fiind capabil de a transmite 100% din aceasta catre rotile spate. In anumite cazuri, raportul devine 50-50 intre axe, insa, in mod normal cand nu exista pierderi de aderenta, rotile spate va vor asigura motricitatea, fapt care amplifica senzatia de sportivitate resimtita de cel care se afla la volan.

 

Toate versiunile de Infiniti FX dispun de sistemul ICC ( Inteligent cruise control) care, asa cum se intelege din denumirea sa, permite masinii sa ramana la o distanta presetata fata de masina din fata, atata timp cat pilotul automat este activat. Consumul mediu este de pana in 10 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi, iar in oras computerul de bord nu va afisa valori mai mari de 13-14 litri/100 km, orice ai face. De fapt, noi am inregistrat un consum urban de aproximativ 12 l/100 km, foarte apropiat fata de cifra oficiala de 11,2 litri. In afara Bucurestiului, la capatul unui drum pe “adorabilul”  DN1, pana la Sinaia si inapoi, valorea consumului s-a stabilizat in jurul a 9 litri pentru 100 de kilometric parcursi, fata de cat promite manualul si anume 7,8l.

 

 

Concluzia finala

Bazandu-se pe un motor puternic, un sistem de transmisie rafinat, o directie precisa, suspensii relativ sportive dar si pe transmiterea catre rotile spate a puterii in marea majoritate a timpului, nu incape nicio urma de indoiala ca Infiniti FX 30d se afla pe podiumul SUV-urilor a caror senzatie este mai degraba una sportiva. Cireasa de pe tort o reprezinta faptul ca reuseste acest lucru mentinandu-si trasaturile personale intr-o nota dinamica, diferentiindu-l fata de competitorii directi.

 

Indraznesc sa spun ca Infiniti FX 30d este o alegere foarte buna pentru cei care isi doresc sa iasa din trendul Q7, X5/6, ML, masini care au invadat strazile marilor orase in zilele noastre. FX 30d este masina perfecta pentru cei care cauta o usoara nota de exclusivitate si care, lucru foarte important, o pot gasi la un pret cu 15-20% mai redus, bucurandu-se in continuare de o echipare de prima clasa.

 

Foto&Video : Evlskillz.ro

 

Motorsportnews.ro