Interviu cu Sebastien Ogier

Cum te simti la volanul unui Citroën DS3 WRC?

SO: “Ca si Sebastien, sunt de parere ca dimensiunile compacte a DS3-ului au atat avantaje cat si dezavantaje in functie de tipul de teren. Avand in vedere ca motorul are cuplul mai mic decat eram obisnuiti, trebuie tinut turat tot timpul, intocmai ca in cazul motoarelor aspirate. Datorita revenirii la selectia mecanica a vitezelor, schimbarile vor fi putin mai lente iar pilotul va trebui sa depuna mai mult efort. Nu va ridica probleme in conditii normale, dar poate deveni obositor cand e foarte cald sau pe finalul unor sectiuni lungi..”

Esti multumit de munca depusa in timpul vacantei din iarna?

SO: “Am fost intr-adevar impresionat de capacitatea de munca a echipei luand in considerare toate testele facute de la sfarsitul ultimului sezon. Cred ca timpul a fost folosit foarte bine. Astept cu nerabdare inceputul campionatului suedez pentru lupta contra cronometrului.”

Crezi ca noul regulament este ok pentru Campionatul Mondial de Raliuri?

SO: “Scopul este de a atrage noi constructori. Anul acesta, a treia marca se va alatura, ceea ce e un lucru pozitiv pentru toata lumea, incepand cu spectatorii. Cred ca aceste noi masini vor fi spectaculoase cu mai multe derapaje controlate si motoare de turatie mare. Nu e nici o indoiala ca va fi cel putin la fel de impresionant ca in anii precedenti.”

Care sunt obiectivele tale in primul sezon alaturi de Citroën Total World Rally Team?

SO: “Sunt atatia factori necunoscuti, incat este greu sa precizez un anume scop. Rezultatul  din Raliul Suediei nu va oferi o imagine clara a ierarhiei campionatului. Vom afla mai multe dupa trei sau patru etape. Pana acum am concurat in doar doua raliuri pe zapada si va fi dificil sa concuram pe picior de egalitate cu pilotii scandinavi. Chiar daca este un obiectiv pe termen lung, nu sunt obsedat de a castiga titlul mondial. Pe cealalta parte, imi doresc sa obtin puncte in fiecare raliu, sa fiu printre deschizatorii de drumuri si sa castig mai multa experienta in WRC.