Raliul Finlandei 2010 : final ziua II

Ziua de astazi a fost marcata de abandonul finlandezului Mikko Hirvonen , aflat la conducerea clasamentului general provizoriu in momentul iesirii in decor . Din pacate nu a fost singurul care a fost nevoit sa abandoneze , Khalid Al Quassimi rostogolindu-se pe PS6  in acelasi loc in care a facut-o Peter Solberg in anul 2000 . Deasemeni un alt pilot Ford a fost nevoit sa se retraga, Hening Solberg rostogolindu-se la 1,5 km de la startul pe Ps7 .

Pilotii Citroen au facut schimb de pozitii intre ei de-a lungul acestei zile . Daca Peter Solberg ( echipaj privat – Citroen C4 wrc) s-a vazut in pozitia de lider in clasamentul general, dupa abandonul lui Hirvonen , acesta va trebui sa se multumeasca la sfarsitul zilei cu locul secund, fiind detronat dupa Ps7 de finlandezul Jari Matti Latvala ( Ford Focus WRC) .  Dimineata a inceput bine pentru Dani Sordo, care parea ca a scapat de presiunea “obligativitatii” de a obtine puncte in clasamentul constructurilor, insa si acesta incheie ziua de astazi pe locul 5 .

Cei doi piloti ai echipei principale Citroen WRT Sebastien Loeb si Sebastien Ogier au avut un parcurs constant . Sextuplul campion mondial si-a avariat dimineata spoilerul fata si a acuzat probleme de manevrabilitate , insa acest lucru s-a rezolvat in primul parc de service . Loeb a avut deasemeni si o rabufnire de orgoliu, semnand cel mai bun timp pe Ps 10 , stabilind un nou record pentru Raliul Finlandei, francezul avand o medie de 133 km/ h pe aceasta proba speciala .

Surprizele placute vin tot din partea unor finlandezi : Juha Kankunen ( 51 ani – cvadruplu campion mondial WRC ) incheie ziua pe locul 7, la mai putin de 8 secunde avans fata de eroul local, Kimi Raikkonen care a reusit deasemeni sa incheie aceasta zi fara probleme . In parcul de service de la jumatate zilei , Kankunen a declarat : ” Nu am nicio problema, ma bucur ca pilotez si doar atat . Nimic special, probabil e plictisitor pentru voi . Poate ar fi trebuit sa ma dau peste cap. Totul devine mult mai lent odata cu inaintarea in varsta . Comparativ cu masinile din Grupa istorica B, actualele WRC sunt masini pentru baieti , cele de grupa B fiind pentru barbati . Totusi, suspensia si manevrabilitatea unui WRC din 2010 sunt foarte bune, dar, uneori apesi acceleratia si astepti cam mult pana masina incepe sa accelereze . Dar de fapt , franarea este lucrul cel mai greu de re-invatat… dar franele unui wrc sunt pur si simplu fenomenale !

Programul zilei de maine ( ultima ! ) :

PS12 Kolonkulma 10.35 km 7:33
PS13 Vaarinmaja 29.29 km 8:01
PS14 Surkee 1 19.59 km 9:44
SERVICE PARK
PS15 Leutsu 1 21.35 km 11:59
PS16 Himos 1 20.63 km 12:46
PS17 Surkee 2 19.59 km 14:03
SERVICE PARK
PS18 Leustu 2 21.35 km 16:23
PS19 Himos 2 20.63 km 17:10

Clasament general provizoriu dupa Ps 11 :


Poz Nr Pilot Timp Dif.
Ant.
Dif.
Loc 1
1. 4 J. LATVALA M 1:10:30.7 0.0 0.0
2. 11 P. SOLBERG 1:10:39.8 +9.1 +9.1
3. 2 S. OGIER M 1:10:52.5 +12.7 +21.8
4. 1 S. LOEB M 1:11:02.7 +10.2 +32.0
5. 7 D. SORDO M 1:11:14.4 +11.7 +43.7
6. 5 M. WILSON M 1:13:06.0 +1:51.6 +2:35.3
7. 12 J. KANKKUNEN 1:13:41.4 +35.4 +3:10.7
8. 8 K. RÄIKKÖNEN M 1:13:48.9 +7.5 +3:18.2
9. 51 J. HÄNNINEN S 1:14:15.0 +26.1 +3:44.3
10. 52 M. RANTANEN S 1:14:56.1 +41.1 +4:25.4