Romania prezenta in WRC la Raliul Spaniei 2010 – preview


Sa ajungi de la 0 la 135 km/h in doar trei secunde si jumatate este destul de impresionant pentru standardele oricui. Acest lucru este disponibil oricarei persoane in acest weekend in Salou, posesor sau nu de permis de conducere. Si nici nu trebuie sa ai ochii deschisi, mai ales cand te rasucesti in aer la 135 km/h. Performanta exprimata in aceste cifre nu reprezinta nimic nou pentru locuitorii din Salou, insa in acest weekend caravana WRC va poposi in orasul lor. Parcul de service va fi amplasat in parcul de distractii Port Aventura in care se regaseste si cel mai rapid rollercoaster din Europa . 🙂

Fortele gravitationale laterale pe care orice persoana le poate resimti in acest rollercoaster sunt comparabile cu cele pe care pilotii din WRC le vor resimti de-a lungul probelor speciale amplasate pe dealurile din Tarragona, asemanatoare ca si asfalt cu unele circuite.  Acestea nu sunt insa singurele surprize: raliul nu se reduce doar la drumurile perfect asfaltate. Anul acesta Raliul Spaniei va contine si probe pe macadam. Este pentru prima oara de la Raliul Sanremo din 1996, cand o etapa din WRC este formata din probe speciale separate pe asfalt si pe macadam.

Prima zi cuprinde numai probe speciale pe macadam, iar masinile “incaltate” cu pneuri Pirelli Scorpion (specificatia pentru macadam) vor cauta aderenta in fiecare viraj. Pentru restul weekend-ului acestea vor fi dotate cu deja celebrele Pirelli P Zero si daca nu va ploua acestea vor genera niste forte gravitationale laterale comparabile cu cele ale rollercosterului Furius Baco.

Pneuri

In ziua inaugurala echipajele vor utiliza pneurile Pirelli Scorpion in compozitie tare pentru macadam. Dupa aceasta ele se vor grabi sa-si schimbe configuratia masinii din macadam in cea de asfalt si vor putea folosi pneurile P Zero de compozitie tare si moale.

La fel ca in toate etapele de WRC, numarul pneurilor este limitat. In Spania pilotii prioritari FIA 1 si 2 au dreptul sa utilizeze doar 12 pneuri pentru probele de macadam si 20 de pneuri Pirelli P Zero de compozitie tare si 16 pneuri moi pentru probele pe asfalt.

Cine va castiga ?

82 de starturi in etape WRC a cumulat Dani Sordo. De 18 ori acesta a terminat raliurile pe locul doi al podiumului si de 16 ori in spatele lui Sebastien Loeb. Va fi etapa din Catalunya al 17 loc secund in spatele deja septuplului campion mondial?

Sordo merita sa castige. Si va fi mai motivat ca niciodata sa dea jos maimuta pe care a carat-o in spate atatia ani. 🙂 In general Loeb si Sordo s-au inteles foarte bine. Spaniolul este un tip pe care nu ai cum sa nu-l placi: este entuziasmat, amuzant si deasupra la toate astea este un bun coechipier. Din pacate nu si in acest an, dar in sezoanele anterioare, Loeb a tinut de fiecare data sa-i multumeasca pentru ajutorul acordat la castigarea titlurilor de campion mondial.

Fanii din Romania mai au cateva motive in plus pentru a urmari penultima runda a Campionatului Mondial de Raliuri. Echipajul format din Edwin Keleti si Victor Ponta vor concura pe un Renault Clio R3 Maxi Evo  alaturi de alte sapte echipaje in cadrul clasei A7, asa cum rezulta din lista de inscrieri oficiala. Echipajul romanesc se afla la a doua participare consecutiva in etapa de WRC a Raliului Spaniei, in 2009 acestia clasandu-se pe locul 28 al clasamentului general (dintre cele 58 de echipaje care au terminat raliul) si pe locul patru in cadrul clasei  R3.

Un alt echipaj romanesc va fi prezent in Spania, echipaj format din Vlad Cosma si Florin Dorca. Acestia s-au calificat in finala Pirelli Star Driver si vor concura in cursul zilei de sambata pe una dintre probele utilizate vinerea in etapa de WRC din Spania. Pe langa proba de macadam, cei doi vor trebui sa parcurga si una de asfalt, ambele la bordul unui automobil Ford Fiesta R2 pus la dispozitie de catre organizatori. Vlad Cosma si Florin Dorca se vor lupta cu alte 15 echipaje, pentru unul din cele sase locuri ale sezonului 2011 din WRC bugetat de catre cei de la Pirelli .

Noua nu ne ramane altceva de facut decat sa le tinem pumnii ambelor echipaje care vor purta tricolorul pe aripile masinilor in Spania. Multa bafta !

credit foto : McKlein ; aautoequip.ro

Via | wrc.com