Trei intrebari pentru : Kimi Räikkönen

Cum te-ai descurcat, pana acum, cu modelul Citroën C4 WRC pe asfalt?

Inca de la inceputul sezonului abia astept sa merg pe asfalt. Inca de la primii kilometri de teste, m-am simtit foarte bine in masina. Sentimentul mi-a fost confirmat si la un raliu din Italia unde m-am simtit fantastic. Chiar daca am ratat victoria pe ultima proba speciala, nu pot sa nu fiu multumit de evolutia mea. Intreaga echipa m-a ajutat foarte mult la debutul meu pe asfalt. Experienta pe care am adunat-o la inceputul sezonului incepe sa dea rezultate.

Faptul ca vei merge acum pe asfalt este un avantaj pentru tine?

Am petrecut cateva sezoane bune in Formula 1, dar asfaltul de pe circuite nu se poate compara cu cel de pe probele speciale din raliuri. Formula 1 si raliurile sunt doua discipline complet diferite. In WRC concuram in cateva raliuri diferite pe asfalt, fiecare cu proprile caracteristici. Nu poti compara Raliul Bulgariei cu Raliul Spaniei de exemplu, sau cu drumurile din Franta si Germania. Pe o singura proba speciala poti intalni sectiuni mai late si rapide sau sectiuni inguste si denivelate, iar aderenta se schimba de la un viraj la altul. Este de asemenea vital sa ai incredere in dictare si in tot ceea ce iti spune copilotul tau.

La ce te astepti in Raliul Bulgariei?

Cu siguranta va fi un teren de joaca nou si acest lucru imi place cel mai mult la raliuri. Partea mai putin buna a monedei este ca raliurile sunt extrem de dificile pentru un debutant. Prima etapa pe asfalt din WRC este una extrem de importanta in ceea ce priveste acumularea de experienta. Am invatat ceva extrem de important aici si anume ca trebuie sa iei lucrurile asa cum vin si sa nu incerci sa fugi inainte sa stii sa mergi. Obiecitvul meu este sa ajung la sosire si sa inteleg cum functioneaza modelul Citroën C4 WRC. Vom vedea unde ne aflam la sfarsitul primei zile si apoi vom incerca sa ne apropiem cat mai mult de rivalii nostri.

Laura Antonov – Citroen Romania

www.citroen.ro